Sesiuni de formare

  1. Domeniul antreprenoriat: conținut specific pentru dezvoltarea competențelor și abilităților antreprenoriale, lansarea și creșterea afacerii, înțelegerea dinamicilor specifice piețelor, strategii de marketing, strategii antreprenoriale, construirea valorii unice propuse și a modelelor de afaceri, inovare și antreprenoriat, leadership și managementul echipelor antreprenoriale, surse de finanțare; studii de caz; fișe practice de lucru care vor ajuta studenții să-și pună în practică competențele antreprenoriale dobândite.
  2. Domeniul mediu: minimizarea efectelor climatice; adaptarea la noul context climatic; probleme generate de poluare și efectele asupra sănătății; protejarea mediului; tranziția la economia verde și energie regenerabilă; modele de sustenabilitate; protecția biodiversității; dezvoltare sustenabilă; managementul inteligent al deșeurilor.
  3. Domeniul climă: tehnici pentru reducerea emisiilor de carbon; strategii pentru implicarea comunităților în reducerea riscurilor climatice; adaptarea la noile condiții climatice; implicarea stakeholderilor în probleme climatice; surse alternative de energie pentru reducerea riscurilor climatice; strategii pentru tranziția verde; politici și programe pentru tranziția verde; impactul economic al schimbărilor climatice.
  4. Domeniul energie: energii regenerabile; tranziția energetică; reducerea amprentei de carbon.
  5. Domeniul economie circulară: principiile economiei circulare; implementarea principiilor economiei circulare în activitatea de zi cu zi; modele de economie circulară.
  6. Domeniul bioeconomie: concepte de bioeconomie; modul în care bioeconomia poate sprijini sustenabilitatea; tehnologii emergente și bioeconomia în era digitală; lanțuri de valoare specifice bioeconomiei; transdisciplinaritatea bioeconomiei.
  7. Domeniul tranziție climatică: principalele provocări; net-zero și neutralitate climatică; ecosisteme și resurse, reziliență și adaptare, sustenabilitate climatică.

Vor fi derulate module de formare cu grupe formate din maxim 30 de studenți/domeniu.

Sesiunile de formare vor fi derulate în format online sau fizic, în funcție de opțiunile studenților.

Numărul de ore/sesiune de formare/domeniu: cuprins între 10-30 ore.

Atelierele pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale

Atelierele pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale au drept scop promovarea abilităților transversale prezente în carieră. Accentul va fi pe dezvoltarea și consolidarea abilităților socio-emoționale precum gestionarea emoțiilor, creșterea empatiei și comunicarea interpersonală eficientă.

În cadrul acestor ateliere, participanții vor afla modalități prin care pot face față situațiilor dificile prin intermediul unui atelier de management eficient al stresului în care participanții vor învăța tehnici și strategii pentru a face față stresului și pentru a-și menține echilibrul mental în situații tensionate precum și cum pot să creeze un mediu în care să există o comunicare eficientă, echilibrată și constructivă.

Pentru a dezvolta aceste abilități, participanții vor participa la 3 ateliere tematice care vor aborda următoarele teme:

  1. Gestionarea emoțiilor și stresului: participanții vor putea dobândi abilități esențiale de autoreglare emoțională, contribuind la creșterea rezilienței individuale și colective care îi va ajuta atât în viața personală cât și în cea profesională.
  2. Comunicarea interpersonală eficientă: participanții vor dobândi abilități în arta exprimării și ascultării, construind relații mai profunde și mai armonioase. Prin tehnici practice și exerciții interactive, aceștia vor învăța să gestioneze conflictele cu empatie, să transmită idei în mod clar și să creeze conexiuni interpersonale mai bune.
  3. Lucrul în echipă: participanții vor dobândi abilități fundamentale pentru colaborare eficientă și sinergie. Participanții vor trece prin exerciții practice și discuții structurate în care vor învăța să comunice deschis, să-și valorizeze reciproc contribuțiile și să gestioneze eficient conflictele.

Numărul maxim de participanți/atelier: 30 de studenți din grupul țintă.

Atelierele, programul de derulare (online și/sau fizic), modalitatea de înscriere a studenților va fi promovată prin anunțuri de înscriere transmise pe emailurile membrilor grupului țintă, precum și  prin canalele social-media la care au acces studenții înscriși prin proiect.