Obiective

Obiectivul general al proiectului

Creșterea calității, eficacității și relevanței pentru piața muncii în învățământul superior, prin dezvoltarea de programe integrate de învățare la locul de muncă și programe de formare și de dezvoltare de competențe profesionale, verzi și transversale pentru 260 studenți ISCED 6-8 din cadrul UVT

Obiective specifice ale Proiectului

Ob. Sp.1. Dezvoltarea de programe educaționale inovative și atractive în vederea adaptării și dobândirii de competențe legate de antreprenoriat, mediu, climă, energie, economie circulară, bioeconomie și tranziția climatică, corelate cu nevoile pieței muncii, pentru 260 studenți ISCED 6-8

Ob. Sp.2. Sprijinirea a 260 de studenți în vederea inserției socio-profesionale prin efectuarea stagiilor de practică, a programelor de internship, a programelor de învățare la locul de muncă și a formării de competențe socio-profesionale în cadrul parteneriatelor sustenabile dintre universitate și potențiali angajatori

Ob. Sp.3. Identificarea nevoilor orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale pentru studenți și a proiecțiilor viitoare ale pieței muncii, prin analize, studii, formare și mentorat, în vederea susținerii angajabilității și a formării competențelor viitorului

Activitati Proiect

Activitati proiect

Activitățile proiectului includ:

– Dezvoltarea și organizarea de programe educaționale în vederea dezvoltării competențelor antreprenoriale și adaptării competențelor și calificărilor legate de mediu, climă, energie, economia circulară, bioeconomie, tranziție climatică, a studenților;

– Crearea unui sistem de parteneriate sustenabil între universitate și potențiali angajatori;

– Selecția și monitorizarea grupului țintă pentru derularea programelor de pregătire practică;

– Organizarea și derularea stagiilor de pregătire practică pentru studenți;

– Organizarea și derularea programelor de internship pentru studenți;

– Organizarea și derularea programelor de învățare la locul de muncă pentru studenți (job shadowing);

– Organizarea și derularea de ateliere dedicate eficientizării comportamentelor de căutare a unui loc de muncă și dezvoltării de abilități socioemoționale;

– Susținerea angajabilității absolvenților de învățământ terțiar prin realizarea de analize în vederea anticipării unor nevoi orizontale de dezvoltare a ofertei educaționale;

– Dezvoltarea unui ecosistem inovativ de învățare centrat pe student prin formarea de tutori de reziliență pentru studenți

 

Dintre rezultatele așteptate:

– Minim 260 studenți participanți la stagii de practică;

– Minim 15 studenți care vor finaliza cu succes programul de internship;

– 30 de studenți participanți la un program de job shadowing în cadrul companiilor și instituțiilor potențiali angajatori;

– 50 acorduri de parteneriat cu cel puțin 50 agenți economici/instituții/ONG-uri;

– 260 participanți la modulele de formare pe 7 domenii: antreprenoriat, mediu, climă, energie, economie circulară, bioeconomie, tranziție climatică;

– Mentorat de specialitate derulat pentru studenți;

– Sesiuni de co-design/co-creare împreună cu reprezentanți din mediul socio-economic (instituții și companii) (minim 10 participanți /sesiune)

– 100 de studenți participanți la 5 sesiuni de formare pe temele secundare: contribuția la competențele și locurile de muncă verzi și la economia verde și principiile orizontale;

– 1 Rețea locală de tutori de reziliență;

– 3 Ateliere dedicate pentru eficientizarea comportamentelor de căutare a unui loc de muncă derulate/an;

– 5 micro proiecte de cercetare aplicată în parteneriat cu întreprinderi, instituții sau organizații;

– 4 workshopuri pe AI, digitalizare, analiza datelor și competențele viitorului cu studenții;

– 2 studii privind tendințele pieței muncii, un studiu la la începutul proiectului și un studiu la finalul proiectului;

– 2 studii sociologice privind angajabilitatea ca set de competențe cerute de angajatori și angajabilitatea percepută de către studenți;

– 1 studiu sociologic privind percepția cadrelor didactice față de setul de competențe necesare profesiilor viitorului prin metodologia Qsort, cu cel puțin 40 de evaluări Qsort;

– 4 seminarii privind domeniile emergente: sustenabilitate, tehnologii ecologice, responsabilitate socială corporativă, competențe verzi pentru studenții din grupul țintă al proiectului.

Proiectul va genera un efect pozitiv pe termen lung prin intermediul sistemului de parteneriate sustenabil creat, precum și prin intermediul ecosistemului inovativ de învățare centrat pe student. Parteneriatele dezvoltate pentru derularea programelor de pregătire practică vor facilita inserția pe piața muncii a absolvenților de studii terțiare și vor oferi cadrul de dobândire a competențelor practice și pentru viitor. Atelierele dedicate dezvoltării abilităților socio-emoționale și atelierele dedicate planificării și dezvoltării carierei se concentrează asupra dezvoltării competențelor profesionale și transversale solicitate de piața muncii aflată într-o continuă schimbare, contribuind, pe de-o parte, la facilitarea inserției socio-profesionale a studenților din grupul țintă, dar și la crearea unei coerențe parteneriale între mediul academic și dinamica pieței muncii.